Min favorit årstid och varför.

Mina* favorit årstider är Sommar och Vinter, rätt uppenbart. Jag älskar sommaren eftersom att det är varmt och skönt, solen värmer upp hav och sjöar så man kan bada. Man slipper gå omkring i jackor 24/7. Man blir brun utan att behöva ligga och pressa, som vissa gör ändå.. Sommarkvällarna är helt underbara, då man kan sitta ute på altanen hela natten om man skulle vilja utan att börja frysa.

Jag älskar vintern för dess snö, om det kommer snö vill säga. Men de senaste åren har det varit hur mycket snö som helst, vilket är underbart! Snö gör att man kan åka skidor, vilket jag älskar att göra. Och det är så underbart fint ute när det ligger ett vitt täcke av snö över allting. Om det inte blir snö kan man alltid åka upp till Sälen t. ex. där det allt är snö! Man kan använda mysiga stickade tröjor som värmer en. Man kan tända kaminen i huset utan att det blir kokhett inne eftersom att kylan utomhus håller värmen stabil. Blablabla, det finns massa jag älskar med vintern, hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0