Fairytale of New York

Ibland måste man få ta sig tid att drömma sig bort till en annan plats, en plats man tycker mycket om, eller en plats man kanske länge har velat möta och utforska. Sen jag kom hem från New York har jag var 5e minut drömt mig bort till New York, jag har hela tiden tänkt "Vad är klockan där nu?", "Vad skulle jag gjort om jag var där nu?", "Här är det bara 20 grader, där hade det varit 30 grader, så mycket bättre" m.m. Jag låter säkert som värsta tönten nu haha, men jag skulle vilja gå på Broadway igen och titta på alla neon skyltar som lyser upp hela centrum. Ta en taxi ner till Soho för att shoppa. Gå upp för 5th avenue och shoppa lite till, och sukta efter att kunna handla inne på bl.a. Gucci, Prada och Tiffany's. Jag vill vara omringad av det underbara språket dom pratar där. Jag vill åka häst och vagn genom Central Park. Ja, det är mycket som gör mig vilja åka tillbaka till New York, och jag hoppas jag kommer tillbaka dit någon gång i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0